Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Tuesday 22 November 2011

Harimau Malaysia yang Keletihan....

Assalamualaikum....
Alhamdulilah & tahniah aku ucapkan pada skuad harimau muda yang berjaya memperolehi kemenangan di hadapan ribuan penyokong tuan rumah ( Indonesia ). Ia bukan tugas mudah untuk bertahan di dalam padang ke saat penentuan sepakan penalti...jika diperhatikan corak permainan, pada hemat saya tiada ada yang special mengenai gerakan atau taktikal yang dibuat melainkan terdapat atau kerap hantaran yang tidak menjadi...pengulas yang mengulangi beberapa kali perkataan  "mujur"...apabila  pintu gol malaysia di ancam...
Apa yang aku puji mengenai Skuad Malaysia ialah mempunyai  semangat yang tinggi yang cuba menjaringkan gol dan bertahan daripada asakan pemain - pemain tuan rumah haruslah dipuji dan dipandang tinggi...
Skuad malaysia sudah ada peningkatan mutu berbanding sebelum ini...hinggakan berdegup laju jugaklah jantung aku sewaktu menontonnya ditambah lagi sepakan percuma tuan rumah di hadapan pintu gol yang dikawal oleh apek...Dengan kejayaan ini semoga skuad harimau akan bertambah semnagat dan terus meningkatkan mutu bola sepak negara setaraf dengan skuad negara matahari terbit dan skuad negara korea..akhir kata majulah sukan negara..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...