Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Friday 2 November 2012

Tanda Yang Aku Masih Ada, Still Running & is not "no responding"



Assalamualaikum, Segala puji bagi Allah, Tuhan Sekelian Alam..
Aku bersyukur masih diberikan nikmat yang banyaknya tidak terhingga oleh Allah…semoga diri anda & saya dikalangan org yang bersyukur pada Allah SWT.

Rasanya, dah lama aku tak update blog…Cuma aku tak update sahaja..tetapi log in untuk membaca daripada info/rencana bacaan dari blog yang lain boleh dikatakan hampir 5 kali seminggu..Dalam bulan oktober ini aku berlaku satu peristiwa yang agak mengejut semua saudara kaum kerabat kerana berlaku pendarahan dalam kepala anak saudara aku & tidak sedarkan diri yang berlaku pada hari lahir ayahnya…peristiwa kemenangan pasukan kelantan ke atas pasukan ATM..peristiwa hari raya korban maybe yang aku ceritakan secara mudah ringkas nanti, IsyaAllah…..dalam seharian,  aku meng’update’ kan  jadual solat & jadual seharian, special jadual seharian aku ini, aku update kan nya dalam bahasa English maklumlah aku nih lemah kalu bahasa English..kalu bicara di alih bahasa ke English memang tak leh nak tangkap sepenuhnya… Quran pun nak kene belajar juga…mukjizat kan…rugilah kepada yang pandai mengaji tetapi tidak mahu mengaji...sampai sini sahaja coretan aku….next time aku postkan perkara – perkara yang aku boleh kongsi..kepada anda diluar sana..jika terdapat kemushykilan atau ada teguran pada  aku silakan…aku mengalu-alukan teguran anda…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...