Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Friday 1 June 2012

Bercakap sendirian...

Assalamualaikum, 
Alhamdulillah....Segala puji bagi Allah SWT, aku masih dikurniakan nikmat-Nya....
Lama sungguh aku tidak update blog...cuma aku banyak membaca info, karya dari blog - blog yang aku follow. Kita sekarang berada di Bulan Rejab, dimana terdapat peristiwa yang penting iaitu Israk dan Mikraj...aku rasa maca tak sabar untuk mendengar taklimat, ceramah mengenai peristiwa itu...aku mneyukai kisah - kisah peristiwa yang dihadapi para nabi...dahulunya subjek sejarahlah antara subjek menyampah, borin, ngatuk apabila mendengarnya...tetapi sekarang aku mula menyukai sejarah untuk dijadikan panduan di masa akan datang...Al-quran ibarat buku sejarah yang membimbing kita melalui kehidupan kita seharian....selepas 2 bulan ini, bulan yang dinantikan akan muncul iaitu Bulan Ramadhan ( Ya Allah panjangkan usiaku untuk aku menempuh ramadhan akan datang ) sekarang ini wanita/gadis/pompuan termasuklah offiicemate & isteri aku pon sibuk nak ganti puasa..Diorang dah mula terasa bahang ramadhan...hari nie agak suram bagi aku....tapi aku ke masjid lebih awal untuk santapan perut aku iaitu nasi briani ayam kampung ,RM8.00..selepas itu santapan jiwa pula yang disampaikan oleh seorang penceramah yang berpangkat (Polis) di Masjid di pinggir Kuala Lumpur...khutbah juga disampaikan oleh beliau sempena hari keputeraan Agong...dengar jer lah...sesekali terbabas juga aku....berat sungguh mata nih, ujian sungguh...sukalah si syaitan,apabila berjaya menggantukkan aku..adakah disebabkan nasi briani tuh...tapi xper dapat gak makanan untuk jiwa aku agar hati ku tidak menjadi kerass....
gambar kat atas tuh, gambar aku memakai jaket keselamatan time pegi pulau sipadan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...