Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Monday 16 May 2016

Salam Tahun 2016...

Assalamualaikum, Segala puji bagi Allah, Tuhan Sekelian Alam..
Aku bersyukur masih diberikan nikmat yang banyaknya tidak terhingga oleh Allah…semoga diri anda & saya dikalangan org yang bersyukur pada Allah SWT....
 
Dah lama, aku tak update blog...ntahlah..semangat menaip dah semakin pudar ke? melihat picture di dalam blog, terasa sedih pon ade..byk masalah aku telah hadapi dan sedang hadapi sekarang nih.  
tempoh hidup semakin menipis...jumlah tahun aku hidup semakin bertambah..amal aku x cukup lagi..sedihnya, ramadhan bakal menjelma tidak   lama lagi....di waktu ini, di kala ini..fikiran kosong x tahu nak tulis apa..cuma fikiran teringat akan anak2 aku aleyaraes..abah sentiada doakan aleya raes perolehi kesihatan yang baik..jadi org yang bersyukur dan sujud pada yang ESA..macam-macam masalah timbul..manusia mana yang xde masalah..hidup diduniakan untuk selesai kan masalah...perlawanan di antara baik & jahat sentiasa berlaku di dalam diri..

hhhhhmmmmm..arghh......(tarik nafas dalam-dalam, tahan.....kemudian lepas perlahan-lahan)  berharap dapat sedikit ketenangan..teringat kata-kata bekas paderi yang kini beragama islam, beliau berkata ( dalam u tube) manusia sebenarnya berkehendakan ketenangan "peace", itu yang sebenarnya..bukan kekayaan...sbb kekayaan itu boleh diperolehi..tetapi peace tidak diperolehi..tidak boleh dibeli tetapi anugerah Allah SWT.....
 

 


 bersyukur beroleh ketenangan..carilah ketenangan..
 
 
Picture ini di ambil dari sini, seronok kat tgk pic di atas.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...