Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Monday 16 October 2017

XPDC g7 Gunung Chamah Ulu Sepat - Oktober 2017



Assalamualaikum & Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian Alam...
Salam sejahtera Aku bersyukur masih diberikan nikmat yang banyaknya tidak terhingga oleh Allah SWT, semoga anda & diri saya dikalangan org yang bersyukur pada Allah SWT.


16 Oktober 2017

Malam nih, jam 11.30 mlm nih..aku akan ke TBS untuk berkumpul dan mengumpul ration bagi xpdc CUS2017 –monsun beb..sekarang sudah bermula musim hujan yang menjadi peristiwa tahunan setiap tahun..aku pula ke xpdc ini yang dikatakan memang agak kental & perlu bersedia mental fizikal…risau memang ada dalam hati.
Persiapan telah dibuat lebih awal dengan beli kasut TR karrimor, saddle karrimor dan juga headlamp karrimor. Headlamp yang lepas rosak setelah tamat xpdc gunung tahan..

Aku Akan ke Xpdc gunung Chamah Ulus Sepat (C.U.S) 2017..xpdc ini mengambil masa selama 5 hari iaitu 17 - 22/10/2017 & ini merupakan tempoh hiking yang paling panjang waktunya..sebelum ini trip compress xpdc gunung ahan selama 3 hari bersempena hari merdeka & raya korban, nnt sy update blog xpdc gunung tahan.

Chamah & Ulu Sepat
Tentative:
#day1
Gua musang – kuala betis – pos simpoh – kg rekom – kem pakma

#day2(daypack)
Kem pakma - kem tengah – Puncak Chamah – kem tengah – kem pakma (daypack)

#Day3
Kem pakma – kg rekom – kem peres – kem meggie

# Day4
Kem meggie – kem sempadan – kem sg leper – Puncak Ulu Sepat ( bermalam)

#Day5 Puncak Ulu sepat – Air terjun ( mandi manda & tiruk teruk) – kg rantau – Amanjaya (Perak)

Note : sekadar perancangan, keseluruhan perjalanan bergantung kepada kecergasan peserta & factor luar kawalan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...