Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Friday 22 April 2011

Ari Nih Melayang RM290.00 kat Jln. Raja Laut , Smlm melayang RM49.00 kat Jln Sultan Ismail

Smlm, Jalan Sultan Ismail...
Balik dari opis...ujan renyai2..aku pi baiki muto aku...dah lama sangat aku x tukar minyak itam muto..n nak tukar break depan belakang....semalaman aku dah abih duit RM49.00 baiki moto aku kat bulatan satu..jln sultan ismail..antara item aku tukar smlm adalah minyak itam 4T, pad disc brake, brake belakang & trootle moto...dah siap terus naik moto....balik umah...dah lah kene ujan basah kuyup..apsal muto aku berat semacam...ingat sebab aper..rupa2 nyer disc brake aku mcm terlekat..aku bawak muto seperti korang tekan berek disc lepas korang bawak muto....teruk btul aku nih... x tahu ape2...sampai umah aku nak talok muto tgk2..disc brek  mcm terlekat..aku pi kedai moto kat umah aku...pomeng canai pad  disc brek aku baru beli..kata nyer tebal sangat...so, mamat tuh pon canai..punyer lah canai..and caj aku RM5.00..tayar depan muto aku pon dah ringan sikit tapi masih terlekat...

Ari nih , Jlan Raja Laut
Selepas solat jumaat terus pegi kedai moto berhadapan kedai alat mainan ( helikopter kawalan & motor budak2). Aku ke sana selesai kan masalah brake disc aku yang tersangkut...masuk kedai mcm biasa.tauke kedai ramah n bertanya kan aku..apa masalah boss..cisss..manis mulut berbicara..tauke pon check muto aku...aku cakap disc brek aku mcm terlekat....dia pon bukak..laps ckap aku punyer disc brek dah bakar...teruk nak kene tukar piring disc brek..perghhh.disc brek tuh aje dah rm67.00..tauke cakap disc brek aku nak kene servis bahagian atas n bawah...nak tukar oil seal ..diorang duk pujuk aku tukar piring disc brek...last2 berkeras x yah tukar...masa duk bukak..bearing pulak rosak, tukar bearing pulak...sepasang nak kene tukar...ujan lebat diluar..aku melihat gelagat org kat lorong hj taib...kelihatan awek2 seksi..mengurang kan pahala aku lagi....pad disc brek yg aku baru beli tuh dah rosak, pecah akibat mamat pomeng kat umah aku dah canai...beli pad disc baru yg baik puyer dah rm30.00, tukar tayar lagi dunlop TT900..rm67.00, tiub tayar baik punyer rm15.00...total semua barang n upah..di caj aku rm293.00...aku mintak kurang, dapatlah rm290.00...dah aku datang kedai tuh bawak rm 40.00 jer yg ader ( x sampai rm50.00 dl wallet aku)...aku telah swap kan kad kedit aku....tanpa caj...RM290.00...aduhhhh....sakit pala...dah duit pon mcm cukup jer...

sekarang muto aku, part disc brek tuh dah ok..sedap jer telan brek disc....kalu di kira utk smlm dan ari aku dah blanje RM339.00..banyak tuh...ermmm....( tarik nafas panjang)...nak wat camner...aku kene jaga elok2 muto aku...harap2 ader rezeki..( x rosak lagi )..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...