Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Friday 29 April 2011

Terharu... Muhammad Sohail

 Muhammad Sohail
Salam...
Mcm biasa aku bukak blog...list blog yg biasa aku follow..ader cerita mengenai  muhammad sohail yg sempat berdakwah kepada perompak yg merompak kedai yer...
Tahniah aku nak ucap pada MS ( Muhammad Sohail ) yang dlm situasi genting mcm tuh masih sempat mengerjakan  kerja yang di suruh oleh penghulu kite Nabi Muhammad S.AW iaitu berdakwah..terase mengalir air mata aku kerana terdengar akan peristiwa ini...masih lagi ader org yg memiliki sifat sebegini di Amerika pulak tuh..di negara yg pada tempat penuh maksiat...mcm di las vegas tuh...sebelum aku bukak blog,  aku dah bukak seimbas lalu surat kaba metro & kosmo..xder pula dicerita kisah MS nih..sepatutnya berita mcm nih diceritakan supaya org membacanya akan terdetik2 cita - cita ingin melakukan dakwah dan membuat kebaikan pada org lain, meski pun org lain cuba mencederakan kan kite..

" Ya Allah..berilah aku kekuatan diri dlm melakukan kebaikan terhadap org disekeliling aku..."

aku dapat maklumat ini drp sumber sini....semoga perniagaan MS terus berkembang dan kebaikannya terus tersebar membuat org lain mengenal Islam dgn lebih rapat..korang baca dan cuba hayati..bayangkan situasi MS...Allah Maha Pengasih, Maha Penyayang...Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...