Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Tuesday 12 April 2011

pada firasat aku jer...

Salam....
blog nih ini sekadar mengisi masa terluang, menceritakan luahan, pendapat, rasa-rasa...buah fikiran..cadangan aku terhadap sesuatu perkara ( ape ape pon boleh )..ulasan tajuk akhbar...boleh kata mcm nih...suka hati aku lah.....semoga  dengan blog nih, aku menjadi rajin menaip dan memataskan jari jemari aku bermain ngan keyboard qwerty...aku menjadi rajin seacrh buat penyelidikan..info info..sentiasa berfikir..yg pentingg aku tahu siapa aku...
" Hamba Allah swt, yg wajib tunduk dan akur akan perintah -NYA "

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...