Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Thursday 14 April 2011

Ari yang tergesa - gesa...i hate...argghh..

Slm,
Ari nih sume tergesa2..nih gara2 report site visit sabah..di tambah pulak ngan minit mesyuarat kakitangan pulak...aku wat keje dah mcm x pakai kaki n tangan...perghhh...tp rezeki murah pulak ari nih..tengahari.ader pulak supplier belannje mkn tengahari...ayam penyet..
Kelam kabut buat minit, buat salinan minit...dengan boss n staf lain dah masuk bilik mesyuarat..aku duk kelam kabut lagi..nok fotostat...arggghhhh..shitttt...mesin fotostat nih roask pulak...berlari2 anak ke mesin fotostat dkat bilik boss td..arghhh...nama bos pulak xder...nak kene adjust pulak...ok, adjust dulu..pahtu baru buat copy...sib baik boss 3rd aku yg laki2 tolong amik salinan minit aku buat tadi....ok, thank u kata akupada boss laki2..big boss 1st & 2nd pompuan...biaselah boss pompuan nih kan kecoh sikit...diorang nih dr spesisi mudah terganggu emosi..dan memilih..maksud aku, kalu org dia suka, wat salah pon xper...kalu dia x suka slah sikit, small matter pon jadi isu besar....fuhhhh..aku pasrah... Okkkk!!! siap..hantar..then aku pi amik buku aku n sekeping kertas...gi meting kat projek sabah yg aku pi site visit sabah tuh...
Semasa meting projek sabah tuh,kira ok..aku  x tertekan sangat..aku nihjenis gemuruh sikit..berdegup2 jantung..camner nak buat bg reda, korang tahu cara atasi..kongsi lah ilmu tuh ngan aku...leh tak?balik semula ke tempat aku...masa hampir pkul 4.00pm...solat zuhur..ermmmm....( sambil tarik nafas dalam2) dah lewat aku solat...
Hhmmm...diorang dah abih meting...aku gi tanya diorang ape citer...ape citer...diorang xder aper...tp aku ken wat minit untuk meting yg baru (aku x attend) sbb denda lambat buat minit....arghhh...xper2 aku akan siapkan awal...aku x nak ulang kesilapan 2 kali...cisss...tertekan aku...hehehehhe..
sekarang aku rase ok...jer..nak siap minit tuh cepat2...
aku sepatutnya tenang, jgn terburu-buru.....seperti nabi saw & sahabat baginda....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...