Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Wednesday 1 June 2011

Pelancong Kelantan Tidak Sama Dengan Pelancong Malaysia.

Salam..
Diawal pagi td aku disajikan laporan media MHI mengenai percutian di Bandung, Indonesia.Sambil menunggu wife aku bersiap2..aku layan rancangan MHI TV3....menurut pengacara (abby + seorang laki2 -aku x kenal), Bandung adalah destinasi perlancongan membeli belah terutamanya bagi pasangan yang bakal mendirikan masjid....aku dapat lihat dlm tv, pusat - pusat membeli belah seperti kain/fabrik, factory outlet yang mana baju2 yg dijual adalah berkualiti....kemudian kru tv3 membuat temuramah pelancong yang shopping kat saner..mula - mula seorang wanita kalu x silap menceritakan kain2 disana murah dan berkualiti sambil anaknya dipegang oleh 
suaminya..
  gambar di atas sekadar hiasan..

Sewaktu di interview tertera di skrin tv aku pelancong malaysia....2,3 org jugak pelancong malaysia yang di interview..tapi di akhir sesi interview terdapat 2 wanita yg di interview tetapi tertera di skrin tv aku pelancong kelantan...aku dah mcm rase...aaaiiiikkk......pelancong kelantan, semacam daripada negara lain bukan drp malaysia...bukankah kelantan tuh sebahagian negara Malaysia..tulis lah pelancong Malaysia jugak..ini tidak..kalu tak pon pelancong malaysia yg lain tuh digantikan pelancong Pahang ke, Terengganu ke, Johor ke....ishhh...ishhh..ishhh...diorang nih sengaja berbuat begitu atau memang tidak sedar...xder siapa yg tahu...melainkan Allah...pada pendapat aku, pada firasat aku jer lah..mcm ader unsur deskriminasi sikit2 terhadap negeri kelantan  atau negeri Cik Siti Wan Kembang.....moga2 negara malaysia tercinta ini hidup dlm aman damai dilimpahi rahmat Allah swt...Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...