Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Friday 10 June 2011

Halaman Kampung Aku..

Slm..
Pada 27/05/2011 yang lalu aku pulang ke kampung aku di kelate..kepulangan aku & family adalah disebabkan majlis tahlil ke-40 hari arwah ayah mertua aku yg meninggal pada hujung bulan April..aku bertolak selepas waktu berkerja dan terus ke pulang..manakala adik ipar & anak saudara aku pulak bertolak selepas magrib drp Batu 3,Shah Alam....
Sampai sahaja di Bachok,Kelate (pagi sabtu)..aku bermalam di sana..kemudian tiba ahad..bermalam di rumah aku di wakaf bharu....sekejap jer..Isnin.pagi aku bertolak drp umah aku..menuju ke bachok untk mengambil mak mertua aku dan anak saudara perempuan yg baru sahaja tamat drp pengajiananya diploma ukur bahan..kami selamat tiba di rumah pantai dalam pada pkul 11 mlm...

bersama ini aku attach  picture umah aku di wakaf bharu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...