Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Tuesday 31 January 2012

Masjid yang di bina oleh insan tercinta,Nabi SAW...

Alhamdulillah & aku bersyukur pada Ilahi...aku masih lagi diberi nikmat oleh-Nya....
Di bulan mulia ini, bulan kelahiran Nabi SAW....marilah kita bersama - sama memperbanyakkan selawat ke atas baginda...marilah kita menyingkap kisah atau riwayat Nabi SAW tercinta dengan membaca kisahnya dan hayatilah perjuangannya....semoga saya dan saudara tidak terhenti membaca sirahnya, berselawat, kisah teladan nabi  setelah bulan kelahiran berlalu pergi....sekarang kita perhatikan banyak program dirancang seperti dalam TV dalam meraikan bulan kelahiran Nabi SAW...setelah tiba bulan yang lain...program mengingatkan Nabi SAW tidak diteruskan & sepatutnya program begitu diteruskan setiap hari...ini kerana sunnah Nabi SAW dilakukan setiap hari dan sebahagian kehidupan kita....Nabi Muhammad SAW, insan aku cintai..
 theufO : Semalam, mataku mengalirkan air mata, apabila kisah saat kewafatan Nabi SAW diceritakan oleh Ustaz Don dalam Program 30 minit bersama Ustaz Don di TV Hijrah.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...