Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Wednesday 4 January 2012

Bacaan Untuk Mudah Bangun Solat Tahajjud

Baru-baru ni saya ada dengar 1 ceramah di Radio IKIM. Penceramahnya ialah seorang Syeikh dari Negara Arab. Maaf, saya tak berapa ingat dia punya nama.
Dalam ceramah tu, Syeikh Arab tu ada berkongsi 1 amalan yang jika diamalkan akan memudahkan kita untuk bangun malam untuk bertahajjud.
Saya kongsikan dengan anda amalan tersebut.
Caranya ialah :
Baca surah al-Qadr (Innaa anzalnaa hufii lailatul qadr…). Baca surah ini hingga habis. Dan pada ayat yang terakhir, diulang sebanyak 7 kali. Semasa ulang baca ayat terakhir tu, kena niat dalam hati, pukul berapa anda nak bangun.
Amalkan baca seperti diatas sebelum anda tidur. InsyaAllah, PASTI BERKESAN. Cubalah…
Sekian, harap dapat sebar-sebarkan pada kawan-kawan yang lain untuk diamalkan…


theufO : Sama - sama kita berusaha melaksanakan...IsyaAllah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...