Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Thursday 25 August 2011

Bertolak Pulang Ke Kampung Di 10 Mlm Terakhir Ramadhan...

Salam, 
Hari ini (25/08/2011) adalah terakhir aku berada di kuala lumpur disebabkan aku, Is3ku & ankku aliya akan bertolak pulang menuju kampung halaman...tempat asal lahir aku dan dibesarkan iaitu kelantan..berasa happy sebab nak berjumpe ngan mak ayah, adik2..lama rasanya tidak berjupe..ketika ini (3.11pm), cuaca di kuala lumpur mulai mendung, kelihatan sekumpulan awan hitam yang bersusun memayungi Kuala Lumpur..menunggu turunnya Rahmat Allah SWT pada makluk-Nya..aku menjadualkan masa aku bertolak pada pukul awal pagi jumaat...masa ini dipilih disebabkan aku mahu bersolat sunat terawikh bersama penduduk bandar tun hussien onn...dibuat berjemaah adalah lebih baik dibuat sorang2...
Iyerlah..mlm nie ke 27hb Ramadhan...kalu x silap pengiraan aku..aku lemah sikit bab kira2...kalu boleh aku nk hadir terwaikh berjemaah dlm 10 mlm terakhir ramadhan...amik peluang yg ader didepan mata..rugi..rugi..kalu x rebut..moga2 aku mendapat keredhaan-Nya dan menjadikan aku lebih bertakwa...bimbang juga pulang diwaktu ini, bimbang mata ini yg keletihan dan berkehendakkan  rehat....aku berdoa semoga mata aku diberi kekuatan dan kesegaran..aku memohon ngan Allah SWT.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...