Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Tuesday 23 August 2011

Panggilan Hangit Hot FM - Kak Nor Catering & En. Hashim(FBI)

Salam...
Di awal pagi tadi..on the way ke opis..aku layan radio Hot FM....time tuh Deejay FBI memaklumkan panggilan hangit akan ke udara sebentar lagi...aku pon tingkatkan volume..aku nih memang suka gak ngan panggilan hangit nih...kata FBI, dia hangitkan seorang caterer..FBI yang berlakon sebagai Hashim yang aku fikir..seorang kaya raya..sbb nak buat  party di waktu tengahari dibulan ramdhan...sejurusnya jer perbualan berlangsung iaitu sesi dialog di antara FBI (hashim) & kak Nor (canterer yg dihangitkan)...Hashim memaklumkan hajatnya nak buat party dan disogokkan dengan bayaran yang mahal asalkan sanggup buat mkn2 untuk party..tapi iman Kak Nor tuh memang teguh dan kental kiranya...duit bukan keutamaannya, tetapi kak nor mahukan bisnessnyer itu terus berkekalan berterusan...wang bukan menjadi keutamaan tetapi  soal maruah agama di letakkan dihadapan..aku mula bimbang juga..kot kot Kak Nor sanggup...tetapi Kak Nor menolak..membuatkan aku gembira..inilah contoh org yang beriman menjalankan perniagaan..walaupun digoda wang ringgitdan bersubahat tetapi berpegang teguh ngan ajaran Allah SWT..
Aku nak ucapkan tahniah kepada Kak Nor mangsa panggilan hangit Hot FM..Saya mendoakan semoga perniagaan Catering Kak Nor terus berkembang dan maju......Semoga Akhlak Nabi SAW terus kita warisi dan cuba kita warisi...Amin..

Ya Allah, toolonglah daku, hamba yang lemah  dan banyak mekakukan kesalahan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...