Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Tuesday 23 August 2011

Sepuloh Malam Ramadhan...

Salam...saudaraku..
Pejam celik pejam celik...sudah 20 hari ramadhan telah berlalu..terasa lajunya masa bergerak...tinggallah 10 hari bakinya....Syukur pada Allah SWT, aku dapat bertemu ngan Ramadhan 1432..cuma aku tidak tahu..dapat aku bertemu ngan mlm laitul qadar...iaitu mlm turunya kitab suci Al-Quran...Dalam tempoh 10 mlm akhir ramadhan nih dah 1 setengah aku tinggal....mudah - mudahan aku berubah dalam tingkah laku dan pertuturan....aku ingin jadi graduan  ramadhan..terdapat beberapa halangan yg bakal aku tempuhi dan aku perlu handle..macamana cara..akan ku cuba lakukan dan akan ada beberapa perkara perbuatan atau kebiasaan aku perlu dikorbankan memandangkan datangnya ciptaan Allah SWT ini hanya sekali setahun..bimbang takut2 dah x jupe dah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...