Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Wednesday 18 May 2011

Aku dapat Anugerah...angka giliran aku 580

Slm..terima kasih diucapkan....
Ari nih, aku pi raptai majlis APC...dapat anugerah....2,3 minggu lepas..aku diminta antar gambar 2 keping..sekarang aku berada di dlm majlis raptai...kalu survey..memang ramai..kwn2..yg dapat gak sama mcm aku...awal pagi sepatutnya aku bangun..tapi aku bangun pkul 7.00am...terbabas..ini kali ketiga dlm minggu nih aku terbabas..solat subuh pon di akhir waktu..sampai aku keno qado..ape nak jadi ngan perangai.aku?.tp aku nih ader masalah bangun pagi...arghh..aku benci ngan sikap aku nih..back to majlis APC....kelihatan kwn2..yg ceria mengucapkan tahniah pada aku..padahal dia pon dapat gak...duk sibuk ucap tahniah kat aku...konon low profile..tp bior ajer..wat x tahu..kali aku diberi perhargaaan..dapat gak APC nih...ini semua berpunca Allah swt..Dia lah menjadikan...IsyaAllah..aku akan cuba buat yg terbaik...bukan disebabkan APC nih..tetapi..kerana Allah..dan juga dijadikan sumber kekuatan n keyakinan diri...bertanggungjawab..mesti korang ckap....alaaaa..mula2 boleh cakap mcm tuh..mcm baguusss.....biarlah org lain hendak berkata aper..yg penting diri kiter yg memilihnya...kalu dikira..aku agak ketinggalan..berbanding kwn2 aku.....
Besok pagi..harap2 ak x lewat...sbb 7.30a.m dah tutup utk pendaftaran...kalu lambat trus tutup pintu...utk makluman, seramai 900 org yg akan menerima APC..kalu dikira congak...seorang = RM1000..kalu 900 org..fuhhh..RM900 ribu .hampir 1 juta...bg satu kementerian aku...kat malaysia ader berapa kementerian..banyak ooo...besok..nak kene pakai baju batik...besok aku try snapp..picture.. semasa majlis tuh berlangsung...( kwn2 opis aku pon duk tanya pasal duit 1K tuh..nk kene blanje diorang lak...) hehehehhe..ape salah nyer..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...