Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Thursday 19 May 2011

Aku & Majlis APC...


Slm...
Pagi nie...aku dikejutkan oleh alarm & mywife...bangun pagi..gosok2 mate..peram jap...bile mywife aku dah start nak bebbel..cepat aku gi ambik wuduk dan solat subuh dulu... aku tidak terbabas kali nih..... time tuh mywife sedang gosok baju batik aku...time kasih aku pd isteri tersyg..kerana melakukan kerja2 utk aku...& aku menjadi sayang...'thank'...
Hantar anak aku umah kak rozi ( pengasuh anak) terus hantar mywife ke opis dia...jam dah menunjukkan jam 7.00 lebih...aku dah mula cemas...melalui jln depan dataran...tp laluan dataran pulak tutup disebabkan keje2 persiapan Citrawarna Malaysia...bertambah cemas,tp aku wat 'cool'  jer...slps sapai area opis mywfe..terus drop..dan terus aku memecut laju myvi ku ke dewan majlis APC berlangsung...park kete dulu...berjalan laju dulu...ok dah sampai..register dulu...sib baik sempat..kalu tak x boleh turut serta majlis tuh...nyelah kaunter register dibuka dari 6.45am hingga 7.30am..awal kan?ader jugak pegawai yg terlewat....salah sorang kwn aku..lewat 5 minit....breakfast dulu jap....pahtu baru masuk dewan...perjalanan majlis tuh dikira berjaya dengan lancar..mula2 ucapan menteri dulu..lpas tuh ikrar..menyanyi lagu kebangsaan, satu malaysia..& lagu kementerian...kemudian tunggu lah giliran sehingga turn aku...bg yg pegawai profesional yg terawal..menteri yg menyampaikan sijill...kemudian di ganti pulak ngan KSU, KP, timbalan KSU and pegawai atasan yg lain2..
Sampai turn aku..nama aku disebut...aku melangkah ke tengah dewan bagi mengambil sijil drp salah sorang pegawai atasan..dlm fikiran aku,ingatt...!...ingat!!!...salam, pegang sijil, toleh kanan...pappp...amik gambar...tp itu semua tidak terjadi...sewaktu dia mengengam tangan..ingat nak toleh kanan..dia ( pegawai atasan) tarik sedikit tangan aku..pahtu tanya aku.." berasal drp kelatan ke?, aku cakap "erm..asal kelantan"..masa tuh aku perasan..satu kelipan 'flash' ..dahhh sudahhh...gambar aku di ambil ketika aku memandang pegawai atasan...maknanya separuh muka aku termasuk telinga bhgn kanan dlm gambar aku.bukan mata aku yg cantik nih.....arghh..bior lah...gambar jer..bukan aper pon...
Selesai jer..mkn tghari dihidangkan...mkn dulu...abih mkn..kwn aku ingatkan aku about picture..so gi kaunter register td, pahtu isi alamat n byr duit RM10.00 utk gambar separuh td (aku rasa) tapi x tahu lagi mcmane gambar tuh...tp xper..gambar muka sebelah pon ok..kenangan aku dapat APC.....
lpas tuh pulang...bukan ke rumah..tp ke opis...utk sambung keje...byk benda nk buat kat opis...slh satu 'update' blog nih...
                    Ingat keje dibuat adalah kerana Allah....bukan kerana sesiapa....
to be continue.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...