Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Friday 27 May 2011

Antara peristiwa 'fishing ' yg manis bagi aku..

Slm..aku nk mengimbau sejarah yg telah berlalu....iaitu hari aku pergi memancing di Port Klang dgn menaiki bot..bersama adik ipar aku dan juga kwnnya sekerja (scientex)..aku nih kalu pegi memancing, belum penuh ader rezeki memancing ikan besar...masa on the way ke pinggiran Port Klang..ujan mula turun...memang rase sejuk...aku dapat menaikkan ikan tuko..mcm ikan pari..tp ikan tuh kecik..dan rekod bg aku adalah menaikkan ikan jenahak tanda yg berat x sampai sekilo, tp lebih dr 500gram kot..aku raselah..tapi itu rekod peribadi aku sejak semenjak aku jadi kaki pancing....Syukur, time tuh dapat gak aku mendarat ikan jenahak tanda..isi ikan jenahak tanda tuh memang sedap, manis.....disini aku attachkkan beberapa keping gambar....ak snao menggunakan htC.
ini lah rupa ikan jenahak tanda, nampak tak titik itam tuh?itu tanda nya..dr spesis jenahak...adik ipar aku cakap ikan merah tanda..sebab ader kemerah-merahan..menurut adik ipar aku lagi..ikan nih mahal jugak dipasaran ikan...selalu org cina suka membelinya disebabkan isi yg sedap dan manis..
aku sedang merasakan aura ikan jenahak tanda tuh..."memang ader raseee..."..tapi time aku medaratkan ikan nih..xder mencabar sangat...memang patut pon x sampai sekilo...tp memangbest xtvt fishing nih..melihat keindahan lauttt....terbentang luas..wahh...Allah Maha Besar...
inilah rekod peribadi aku,lucu ke?apsal kecik..x sampai sekilo..tp itu lah kebenarannya..bulan 10 2011(slps ari raya) ader trip lagi..samada ke endau atau mersing..chief aku belum putuskan lagi..pada awal perancangan sepatutnya pada bulan mei 2011..memandang isteri beliau hampir ke tarik bersalin...so di tangguhkan slps hari raya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...