Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Monday 23 May 2011

Aku Nak beli Spek Mata Rayban Jenis Cermin Polarized

Salam...
Ari nie...wife aku berpuasa dan aku jugak berpuasa...perbuatan baik...buat bersama-sama...semoga kami mendapat keredhaan Allah...aku bercadang hendak membeli spek mata jenama rayban polarized...aku dah bercakap ngan mywife...dia (mywife) kata mcm ok jer...Tengahari tadi aku pon pi lah kedai cermin mata kat Kompleks Pertama sementara menunggu wife aku...
Kitaorang dah berjanji nak pi tengok kepala paip & beli kalu ader..semasa aku duk tgk2 tuh...cermin jenis polarized xder pulak..dah ader org beli...so aku duk try lagi spek mata yg jenis design yg sama tetapi jenis bukan polarized...aku duk sembang2..aku ckp brape?dia kate RM500 lebih..aku cakap lah "bukannya RM450"..pahtu mamat chine tuh .."ok, RM450"....lpas tuh boss kedai tuh ader situ..dia cakap RM350.00...aku dah mcm confius..aku ckp kat boss kedai tuh.."saya mau yg polarized, yg saya duk try nih bukan polarized". aku tanya 2,3 kali gak...dia (boss kedai) mcm tension..."berapa kali mau ckp..350 lahh" kata boss...aku confius..sbb banyak betul dia turunkan harga..itu pasal aku tanya 2,3 kali...Selepas tuh aku pi jupe wife aku..pahtu survey barang paip....tp xder yg jenis murah...yg ader pon jenis yg berkualiti dan mahal...aku just nak tukar utk umah sewa aku  jer...kalu umah sendiri boleh lah nak pakai yg mahal2 sikit..afterthat, aku ke kedai spek mata ngan wife aku lak. Nyelah  nak dapat oponion  wife aku lak..ok ke tak...si boss kedai tuh mcm tension lagi...eeee geramnyer..aku siku jugak si boss kedai tuh...aku kene beli kat situ gak sbb dia offer murah..kalu nak di banding kedai lain..x dpt mcm harga dia punyer...
Aku nak beli spek tuh pon guna kad kredit..kalu claim aku dah masuk boleh lah  beli cash...tp  x boleh..duit belum masuk..sekarang boss kedai tuh cakap pkul 3.30pm..datang kedai angkat polarized...skrn aku duk taip pkul 2.51pm...aperrrr lah tauke nih dia pulak mcm tension..oklah aku nak solat dulu...ok cauu..

to be continued.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...