Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Sunday 22 May 2011

Operasi Mengecat Frame Pintu & Pintu Umah Btho,Cheras

Slm...
21/05/2011- Aku pi mengecat umah aku di btho,cheras....antara perkara atau agenda yg dak di cat ialah frame pintu & pintu dan juga ruang dlm bilik air...tapi semasa on the way ke sana.aku pulak buat spoill..tertinggal kunci kat umah...tp Allah yg merancang & dan menentukan juga..teringat akan pakcik burn yang aku minta beliau membaiki paip & tambahan paip..beliau ader simpan kunci..RM50.00.aku dah berikan pada hari isnin lepas..sebagai pendahuluan untuk beli barang2 keperluan spt paip tuh...ngan aku call pakcik burn..sib baik beliau ader area umah aku tuh....lagi sekali aku bernasib baik..semasa aku nak masuk apartment umah aku..terserempak pulak ngan dbeliau yg baru nak kuar (ntah gi maner) dan memanggil, melambai...terus cakap "sib baik jumpe pakcik burn, sy mintak kunci dulu..sbb tertinggal kunci...xper, nanti pakcik burn dtg umah ekk...nk byr balance yg buat keje paip tuh". setelah punggah brg2 masuk umah (tkt.3)..lpas pakcik burn dtg..then tengok2...pahtu minum air kopi yg aku buat kat umah lama..pahtu mengenai baki bayaran..pakcik burn tuh ckp tambah lg RM50.00 maknanya aku kene caj RM100.00..mahal nyer..barang sikit jer..kepala paip besi baru RM30.00..yg lain2 upah...perghh..aku rasa upah dia lg mahal dari harga barang....selepas baru lah start mengecat dlm pkul 1.30pm lebih...sampai lah ke magrib...sewaktu balik umah, jln jem teruk  lg..perut lapar....adik ipar & anak saudara yg membantu aku mengecat pintu &frame pintuh...2 bilik air selesai dicat oleh aku...berpeluh2..siap menitik nitik...nyelah ruang kecik & panas pulak tuh (x berangin)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...