Diriwayatkan dari Ibnu Abdil Barr di dalam Jami' Bayan al-Ilmi wa Fadlih sesungguhnya ulama' berkata;
"Belajarlah untuk berkata saya tidak tahu, sesungguhnya jika engkau berkata sedemikian, orang pasti mengajar engkau sehingga engkau tahu. Sebaliknya jika engkau sentiasa mengaku dengan berkata saya tahu, nescaya mereka akan bertanya sehingga engkau tidak tahu"

Thursday 26 May 2011

Lawatan Ke Rumah Di BTHO,Cheras, Selangor.

Slm..
Aku menoleh ke arah PC, jam pd PC aku dah tercatat pkul hampir 12.30pm...mengikut perancangan aku..sepatutnya aku dah bertolak ke Cheras...beri masa aku logout blog...segala laman sesawang, kemudian bergerak ke parking..dlm on the way ke parking..aku telah menelefon wife aku..argghh...x berjawab pulak...lg wife aku maybe khuyuk dengar ceramah kot..katayer ader ceramah tajuk menuju ke puncak..alaa..biarlah..aku pi sorang boleh...semasa aku on the way ke sana,di jalan kinabalu to jln lok U ( aku blur masa nih nak eja jln nih )  dengan slow, tangan aku mengapai laci  dashboard kete aku...terus wat kuar spek yg aku baru beli tuh..trus pakai  n drive  dgn bergaya..kohkohhkohkoho..perasaann!!!...kira ok laa..puas ati jugak dapat beli....
Sebaik jer, sampai di Btho,Cheras...mkn dulu...rase lapa pulak..ingat nak diet hehheehe...sesudah kenyang..aku bertolak daripada kedai mkn menuju ke rumah Apartment D'Tinggian Suasana ( ayat mcm nak buat claim,hehehheh ).aikkk...sunyi jer..mcm xder org jer...aku tengok..pintu dah terbuka,kelihatan seseorang dlm umah yg bertungkus lumus melumurkan cecair atau separa pepejal simen pada tingkap...en saifull!! kata aku..terus dia bukak pintu...rupe2 anak buah beliau xder..hanya dia seorang jer..kata nya anak buah ader keje duk buat kat bengkel...aku pon melihat memerhatian..seperti membuat lawatan kat site..hehehehe...buat masa nih , aku puas ati ngan hasil kerja beliau yg masih belum siap lagi...sliding widow pon belum pasang lagi...sebelum bulan 6 nanti, siap lah...InsyaAllah..harap2 seperti ape yg dirancang...disini aku attach beberapa gambar aku snap drp handset htC HD mini...



 Pandangan grill rock iron pada balcony

Pintu masuk rumah..bunga rose dicatkan dengan warna merah 
manakala daun dicatkan warna hijau
Tingkap ruang dapur yg perlu ditukarkan dr jenis naco kpd jenis 
sliding widow with grill mild steel
Ruang bhgn belakang  near kicthen..sini tempat mesin basuh diletak.and nak
jemur kain baju..grill mild steel

Ruang bilik tido utama di pasang grill..xper mengubah tingkap sedia ada..

Ruang bilik tido no.2 masih belum dipasang sliding widow, awning & mild steel grill.

Pandangan ruang tamui drp. dapur, kelihatan lelaki baju merah tuh adalah En.Saiful..
sorang2 wat keje...nanti aku bubuh no.contact dia...

Pandangan dr luar umah, sebelah kanan adalah bilik tido no.2 
manakala sebelah kiri tuh adalah ruang dapur.

Kerja - kerja tersebut mungkin akan siap sepenuhnya sbelum bulan depan ( Bulan Jun ), keseluruhan kerja tersebut lebih kurang RM5000.00..Pada jumaat (besok) aku akan pulang ke kampung aku (ambik masa 7,8 jam gak) disebabkan ader majlis tahlil arwah bapak mertua aku ke 40 hari...dan aku akan kembali ke KL pada 30/05/2011..IsyaAllah..pahtu nak bersih segala kotoran dlm umah..kenudian buat solat hajat....then barulah  meduduki rumah tersebut...

to be continued....

1 comment:

  1. salam. nak bertanya skit ttg pengalaman menetap kat dtinggian suasana ni boleh? Sbb i'm considering nak beli umah kat situ jugak. Ok tak duduk situ? Management ok? Penduduk? Ada apa apa masalah tak? Harap dpt kongsikan yer, kalau tak keberatan boleh tlg email to me at mamakembartiga@gmail.com, thanks! :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...